MENU


 Profil
 Kompetencer
 Kunde oplevelser
 Kunde eksempler

 En konkret løsning-1
 En konkret løsning-2
 En konkret løsning-3

Kunde oplevelser


Ucensureret kommentater om Claus Piil

Notater fra en potentiel ny kunde, som kontaktede 4 tilfældige kunder fra reference listen.

Generelt
  • Næsten alt lyder godt

Det er svært at lokke noget negativt ud af kontaktpersonerne.
Er blevet præsenteret for to negative kommentarer:
  • ikke særlig velklædt
  • skriftlig formuleringsevne kunne være bedre

Kunde SA
  • Er god til at lave og overholde tidsplaner
  • Forstår organisationens bagvedliggende rutiner og arbejdsopgaver
  • Brugte et par dage på at gå rundt i organisationen for at tale med folk og i det hele taget tage bestik
  • Han er god til at få de rigtige oplysninger ud af folk.
  • Dette kostede tid (forberedelse og interviews) men omkostningen var specificeret i tilbuddet
  • Resultatet af hans projekt blev også accepteret og anerkendt
  • Han er god til at motivere folk, ikke bare dem, der beslutter, men også brugerne

Kunde PL
  • Ærlig, kontant
  • Høj kvalitet i tilbudsgivning
  • Leverer gode løbende evalueringer
  • Meget dygtig projektstyrer
  • Formulerer sig ikke så godt på skrift

Kunde GM
  • Analytisk
  • Forståelse for brugeren: lægger vægt på anvendelighed
  • Lytter godt, indfølingsevne, fagligt på toppen
  • Totalt uafhængig af andre kommercielle interesser
  • Realistisk, siger tingene lige ud. Opstiller ikke skræk-scenarier, men lover heller ikke at en opgave er a piece of cake
  • Tænker holistisk, “han har ikke hovedet langt nede i sit IT”
  • Kan være provokerende (fagligt). Man skal selv kunne sige fra, når han vil længere end opdragsgiveren
  • Ærekær, f.eks. på opgørelse af tidsforbrug (det er én af grundene til, at han gerne vil være fysisk til stede i virksomheden, når han løser opgaven)
  • Følger op/melder tilbage på opgave-løsningen og giver klare meldinger om konsekvenser hvis opgaven justeres.

GM har altid følt fuld sikkerhed ift. konkurrenter og har ikke noget indtryk af, at han har betalt udviklingsomkostninger for andre firmaer i CPs kundeportefølje.

Kunde KT
  • “Du går ikke forkert af ham”
  • “Der bliver du ikke snydt”
  • Tænker organisatorisk - ikke teknisk. Er god til at beskrive forretningsgange
  • Overblik
  • Kan se problemerne, der hvor de er og kommer derefter med et velovervejet løsningsforslag
  • Kan abstrahere fra tingenes tilstand og forestille sig “andre måder at gøre at gøre det på”

Jeg prøvede at få verificeret påstanden vedr. formuleringsevne, med flg. resultat:
“Jeg har aldrig tænkt over hvordan han skriver, men det han skriver er godt. Og det er sgu da vigtigere”
 
Til top
Piil data ks Åbenrå 25 1124 Copenhagen K E-mail: www@piil.dk
Rapportér et problem.
Skift til hvid baggrund .